Rony Lutz
Senior copywriter och författare
Sitter i juryn för:
Årets Raket Rekrytering / Bemanning
Hieronymus Rony Lutz är senior copywriter och författare. Han är utbildad vid RMI-Berghs, kommunikatör i bred bemärkelse och har jobbat med kunder som spänner från ABBA-world, Barncancerfonden och Daimler Chrysler till Folkhälsoinstitutet och Samsung, under sina 25 år på reklambyråer av olika snitt.
Rony har varit med och utvecklat Employer Branding som disciplin sedan 2004. Han har bl a blivit prisbelönt för kommunikationskoncepten han utvecklat för arbetsgivarna Mannheimer//Swartling och Statens Institutionsstyrelse och skrivit boken ”Så bygger arbetsgivare starka varumärken” som fick priset ”Årets marknadsföringsbok 2018”. Rony var också en av pionjärerna som startade en av landets första renodlade Employer Branding-byråer; Coreworkers och är även medgrundare till Magnet Awards som är SM i Employer Branding.
Tack till våra samarbetspartners
Galans huvudsponsor